5.12.2012

vägvisare & stjärnbilder



ett lördagspaket i brevlådan
{eh, fredagspaket. lite vinsnurrig igår.}
gör mig alldeles varm i hjärtat.
goa’ malin har gjort ett silverhalsband 
till mig, med ett av mina favoritcitat.
jag trär på mitt hänge av horn
som jag aldrig fått rätt på efter den 
där brocant’en i paris, 
~ & oj vad fint.

vilka människor det finns därute.
malin, ~ Du är en stjärna.


efter möten igår är jag redan fylld 
alldeles till bredden av glädje, inspiration
och drömmar som plötsligt är så nära att de 
går att ta på. alldeles till bredden rusig av vad 
det känns som att den här sommaren 
kommer att föra med sig. det här året.. 
vi sa ju att vi skulle göra 2012 magiskt, visst?




bland en massa annat bestämdes det
att jag och jossi slår oss ihop 
{madsen + lemholt .. får filura på namnet}
och vi ska äntligen börja säga 
ja! & var & hur & när
Era fotografi-förfrågningar,
försöka skapa Era visioner av Er själva
och fånga dem på bild tillsammans.
först ut blir en alldeles viss donna, 
som redan intagit mitt hjärta på håll. 
mer om det när vi spikat datum!




det spritter i bröstet av skaparlust
och det som ett långt tag känts som ett lite stökigt
och något ogreppbart universum av tankar, idéer, 
~ & suddiga bilder av hur jag vill forma mitt liv; 
 börjar bli en tydligt utstakad väg. 
den glittrar & lockar alldeles där framme. 
jag behövde bara börja följa rätt stjärna. 
den andra till höger och 
sedan rakt fram mot morgonen. 




kärlek till Er. fina Ni.








±

{självporträtt ~ halsband mile | vit blus spira}
{porträtt ~ modell : lina lindholm}





6 kommentarer:

  1. Jag vill också kunna fotografera som Dig ... ~ Ha en fin helg

    Kram Cajsa

    SvaraRadera
  2. Å så ljuvliga bilder och ord! Kram Mia

    SvaraRadera
  3. Jag gillar det du skriver för jag tror att jag också har börjat hitta min väg (hoppas det !) och bilderna är så magiska att jag tror på mirakel !!

    Kramar
    Anci

    SvaraRadera
  4. Vackraste vän!

    BLIR SÅ LYCKLIG AV VAD DU SKRIVER!!! Du & Jossi...två finingar av sällan skådat slag...det kan bara bli SUCCÈ! Tror ni båda behöver en tur till Stockholm snart...Vi kanske kan slå till med en gemensam firmafest :)

    Älskar dig strumpan!
    Håll fast vid inspirationen...INGEN är som du.

    S.

    SvaraRadera
  5. Underbara bilder som vanligt, kan inte slita mig härifrån. Använder du Photoshop till alla dina bilder? kan du inte lägga ut lite flera tips om Photoshop? Jag är ny inom det området men har följt dina tips du lagt ut tidigare och det går riktigt bra:)
    Kram

    SvaraRadera
  6. åh så spännande..madholt ;) ser så fram emot det!

    SvaraRadera

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...