11.25.2011

imagine







det där julprojektet vi pysslat med; 
fina sanne, überkreativa mariehelsingborgs bryggeri,
~ & jag, blev klart i gårkväll. 
vars ett av de vackra stora bågfönstren på grand i helsingborg
har vi fått ta oss an, inför julskyltningen på söndag.

marie kom med det underbara temat 

what can we do better ?


som, för mig, direkt innebar tanken på naturens rytm, 
~ & allt vi har att lära av den. 
hemligheten ligger i tålamod & att vara i nuet, tror jag. 


jag inspireras massor av texter, 
både ur dikter, låttexter och böcker,
~ & en av mina favoritförfattare, mary oliver, 
har gjort så mycket av precis det jag känner
till vackra ord .







jag har ju visat en del av bilderna jag tog av lina som rådjur
förut och det är en av dem som var tänkt till, 
~ & nu hänger i ett av fönstren där på grand;
en inåt grand coffee och en utåt gatan;
tryckt av mina sanslöst duktiga tryckare,
på canvas med struktur nästan som tyg,
~ & härligt 1 x 1,5 meter stora. 


jag valde ett av fotografierna med lite mer ooomph 
för att de oftast gör sig bäst när tryck kommer upp i storlek,
~ & för att den bilden har mer kontrast,
vilket jag inbillade mig; 
när jag nu för 1a gången tryckte på fine art canvas,
skulle ge mer effekt
och jag är riktigt nöjd med resultatet .. 


.. som alltså hänger på grand i helsingborg om Ni har vägarna förbi.
i såfall önskar jag Er en skön stund med en varm choklad 
under det vita sagoträdet i samma fönster, som, om man har tur;
sprider lite av sitt glitter ner över en. 




mitt svar, i både bild & ord, på 

what can we do better ? 

fick bli lina, detta sagoväsen; som rådjur,
~ & ytterligare en del av en mary oliver text :



’ you do not have to be good.
you do not have to walk on your knees 
for a hundred miles 
through the desert, repenting.
you only have to let the 
soft animal of your body
love what it loves.’



fotografiet fick också heta just soft animal
~ & det ser ut att bli både numrerade tryck på canvas 
som på grand och på fine art etch papper som jag brukar köra.



önskar Er en härlig fredag, 
~ & undrar, vad säger Ni;

what can we do better ?





muse & model : lina lindholm
mua & hair : josefin madsen ljungqvist
canon eos 5d mark II | canon ef 50/1,4 usm
© hannah lemholt photography



tack till alla i gänget för ett 
jättefint samarbete på grand,
~ & sist men mest av allt;
till bästa vänner som är helt oslagbara.. 





13 kommentarer:

  1. Så vackra ord. Så vackra bilder.

    Hälsar Åsa

    SvaraRadera
  2. Åhhh, nu måste jag försöka komma förbi Grand en dag...dina bilder ÄR redan 'better'.
    En varmkram denna ruggiga fredag,
    Lydia

    SvaraRadera
  3. Tack för gó kommentar...An Apple a day var ju bara så läcker, återkommer helt klart dit igen.
    Dags för dagens dummaste fråga:
    Hur gör du för att få in ett hjärta i kommentarsfältet? Har inte sett det innan, men det är ju hur trevligt som helst!
    PS det där med vårlökarna får nog vänta tills imorgon, nu vräker det ner här i Krika.

    SvaraRadera
  4. ja då måste jag ju besöka julskyltningen på söndag! det är liksom bara ett måste nu <3

    SvaraRadera
  5. Tack själv fina Hannah <3
    Härligt med så goa vänner och att man hjälps åt, känns bra i den här världen som kan vara lite "kall" ibland. Mycket skratt och en och annan svettdroppe föll från pannan igår.
    Stor kram från Sanne och mannen på stegen.

    SvaraRadera
  6. Jag dör en aning varje gång jag kommer in här. Dina bilder är så VACKRA!
    Kram Jannike

    SvaraRadera
  7. Wow faktor! Så otroligt fina bilder och vad snyggt slutresultatet blev!

    Hälsar en "grandare" som tycker att parasollerna utanför ska tas bort!

    //Kristin

    SvaraRadera
  8. Lovely, härligt ljus och fantastisk idé. Jättekul att få visa sin/sina bilder offentligt. Du borde göra en bok med poesi och bilder. Skulle bli en otrolig coffeetablebook=)

    SvaraRadera
  9. Vilka fantastiskt fina bilder! Påminner om "renhornsfrisyrerna" som jag gjorde förra julen! Frissigt hår, med renhorn, sjukt fin kombo, el hur?
    http://annaskreativa.blogg.se/2010/november/ahlens-julskyltning.html#comment

    Fin blogg! Allt gott!

    SvaraRadera
  10. Ojojoj, vilka magiska bilder, här är det verkligen en fröjd att komma in och drömma sig bort bland vackra bilder.

    SvaraRadera
  11. Men det är ju inte klokt det här! Du tar andan ur mig varenda gång med dina bilder... Gåshud!

    SvaraRadera
  12. Oh my! So beautiful photos! The last one is awesome! Lovely blog. :)

    SvaraRadera

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...